زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ در استان خراسان رضوی اعلام شد بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران
سرخط خبرها

احداث هتل‌های بیشتر در مشهد توجیه اقتصادی ندارد | هیچ نرخ‌نامه متفاوتی به هیچ واحد اقامتی داده نشده است

  • کد خبر: ۱۲۶۵۵۷
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
احداث هتل‌های بیشتر در مشهد توجیه اقتصادی ندارد | هیچ نرخ‌نامه متفاوتی به هیچ واحد اقامتی داده نشده است
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر بخواهیم هتل‌های زیادی ایجاد کنیم، توجیه اقتصادی آن زیر سوال خواهد رفت. دولت وظیفه دارد هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا ظرفیت‌هایی موقت و اضطراری را پای کار بیاورد تا زائرانی که در اینجا حضور پیدا می‌کنند بتوانند از آن استفاده کنند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ یوسف بیدخوری در نشست خبری ستاد دهه پایانی صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲ ماه است که جلسات مستمری در حوزه بحث اسکان انجام می‌دهیم. ظرفیت اسکان ما در واحد‌های رسمی حداکثر به ۱۳۵ هزار نفر می‌رسد. طبیعتا ظرفیت ۱۳۵ هزار نفره برای این ایام کفایت نمی‌کند که از همین رو تمام ظرفیت‌های امکان پذیر که زائر می‌تواند در آنجا اقامت داشته باشد را هماهنگ کردیم. اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش‌وجوانان و شهرداری مشهد ظرفیت‌های خوبی فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک ظرفیت ۱۴ هزار نفری و ۱۵۰ هزار نفری از سوی اداره‌کل ورزش‌وجوانان و اداره‌کل آموزش‌وپرورش فراهم شده است، گفت: حتی سراغ ادارات دولتی رفتیم و از آنان درخواست داشتیم تا ظرفیت‌های ساختمان‌های خود را در اختیار ما قرار دهند. کار خوبی که امسال صورت گرفته این است که اگر ظرفیتی خالی بماند می‌توانیم در ستاد آن را شناسایی کنیم.

بیدخوری با بیان اینکه در اطراف حرم رضوی ظرفیت اسکان به سختی پیدا خواهد شد، گفت: واحد‌های اقامتی رسمی تکمیل ظرفیت شده‌اند و ظرفیت خالی ندارند. هرچه از حرم فاصله بگیریم، ظرفیت‌های موقت و اضطراری که پیش‌بینی شده بیشتر است.

وی افزود: چیزی که نیاز به مدیریت بیشتری دارد افرادی است که با ماشین شخصی خود آمده و یا افرادی هستند که در هیات‌های مذهبی نمی‌توانند اقامت داشته باشند. باید آنان را مدیریت کنیم که اولویت اول ما مدارس، ادارات دولتی، سالن‌های ورزشی و کمپ‌ها است. با تک تک افرادی که با شماره ۳۷۰۴۵ تماس بگیرند با آنان صحبت خواهیم کرد و فضای آماده را به آنان اعلام خواهیم کرد.

بیدخوری خاطرنشان کرد: نرخ واحد‌های اقامتی رسمی افزایش نداشته است، واحد‌های اقامتی قیمت‌های خاص خود را دارند و تمام نرخ‌نامه‌ها در دید مهمان‌ها قرار دارد. صحبت‌هایی از نرخ‌نامه‌های شناور و متفاوت شده است که هیچ نرخ‌نامه متفاوتی به هیچ واحد اقامتی نداده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد اشغال واحد‌های اقامتی در مشهد خیلی بالا نیست. همیشه در زمان‌هایی که پیک مهمی داریم، ۲ تا ۳ روز قبل از آن افت داریم. واحد‌های اقامتی زمانی توجیه اقتصادی دارند که حداقل ۵۰ درصد میانگین درصد اشغال سالانه آنان باشد. اگر به غیر از این باشد توجیه اقتصادی لازم را ندارند. از همین رو در فصول غیر پیک که مشتری کمتری دارند، تخفیفاتی ارائه می‌دهند، اما اینکه ۲ نرخ به آنان داشته باشیم و یا نرخ‌نامه شناور داشته باشند، چنین چیزی نیست.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در برخی از ظرفیت‌های اضطراری مبالغ حداقلی از زائران گرفته می‌شود. مدارس نیز قیمت‌های خاص خود را دارند که قیمت آن برای کارکنان فرهنگی و سایر عموم متفاوت است.

وی در خصوص اینکه چرا هتل‌های بیشتری در مشهد ساخته نمی‌شود تا در این ایام پذیرای زئران باشد، گفت: اگر بخواهیم هتل‌های زیادی ایجاد کنیم، توجیه اقتصادی آن زیر سوال خواهد رفت. دولت وظیفه دارد هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا ظرفیت‌هایی موقت و اضطراری را پای کار بیاورد تا زائران که در اینجا حضور پیدا می‌کند بتوانند از آن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->